Ödeme İste

Ödeme İste Katman Servisi bir borç-alacak ilişkisinde alacaklının borçludan ödeme talep etmesini sağlayan haberleşme altyapısıdır. Bu altyapı ile ödeme talebine onay verilerek FAST üzerinden anlık ödemenin başlatılması sağlanır.

Servis kapsamında çeşitli modeller belirlenmiş olup bu modeller Ödeme İste talebinin kabul edilme tarihine ve ödenmesi beklenen tarihe göre değişmektedir. Bu modeller kişiden kişiye ödemeler, alışveriş ödemeleri, kurum ödemeleri gibi geniş bir alanı kapsamaktadır. Örneğin, kişiden kişiye ödemeleri destekleyen modelde, borçlu kendisine gelen Ödeme İste talebine hemen yanıt vermek zorunda olmayıp alacaklı tarafından belirlenen son geçerlilik zamanına kadar talebi bekletebilmektedir. Yani, borçlu ödeme iste talebini gördüğü anda değil daha sonra da bu talebe yanıt verebilir. Talep onaylandıktan sonra hemen borçlunun finansal kuruluşu ödeme talimatını FAST’a göndermekte ve işlem anlık olarak gerçekleşmektedir.

Ödeme İste’de model bazında değişen erken ödeme, ödeme erteleme ve kısmi ödeme gibi fonksiyonlar bulunmaktadır.

Ödeme İste, BKM bünyesinde geliştirilip işletilen FAST üzerinde çalışan bir katman servistir.

Ödeme İste Nasıl Kullanılır?

Ödeme İste - Alacaklı ekranı
1
Arda FAST İşlemleri menüsüne giriş yapar.
2
Ödeme İste seçeneğini seçer.
3
Şifresi ile uygulamaya giriş yapar.
4
Yeni Ödeme İste talebinde bulunur.
5
Damla Çelik'in telefon numarasını rehberden seçer veya elle girer.
6
Damla'nın ünvan ve IBAN bilgilerini maskeli olarak görür ve diğer bilgileri girer.
7
Tüm bilgileri kontrol eder ve Ödeme İste talebinin gönderilmesini onaylar.
8
Ödeme İste talebinin iletildiğine dair bildirim mesajını görür.
Ödeme İste - Borçlu ekranı
1
Damla, Arda’nın kendisine Ödeme İste talebi ilettiğine dair bildirimi görür.
2
Bildirim üzerinden şifresi ile FAST menüsüne girer.
3
Gelen Ödeme İste talebini inceler.
4
Ödeme İste talebini onaylar.
5
Ödemenin FAST’ tan iletildiğine dair bildirimi görür.